Over ITPM

Werken en denken vanuit het perspectief van de opdrachtgever, vanuit de optiek van de business. Bijdragen aan de strategische doelen van de organisatie , weten waar bedrijven mee worstelen en daar oplossingen voor bieden. ITPM biedt Communications en begrijpt de context en de business. Organiseren en verbeteren, voorkomen of anders oplossen, bouwen en versterken!

Begrip voor de organisatie gaat verder dan sec communicatie en marketing. In  communicatievraagstukken is begrip voor juridische zaken, compliance, bedrijfskunde en de politieke omgeving een must. De oplossingen zijn juridisch, fiscaal en ook communicatief. Dat laatste is waar ITPM over gaat, de issues worden ontrafeld mét begrip voor deze totale bedrijfsvoering.

Over Yvonne van de Kuil
Yvonne is oprichter/ eigenaar van ITPM bv (’95).

“In 1995 startte ik mijn zelfstandige praktijk voor projectmanagement in marketing en communicatie. Ik voelde mij weliswaar als ‘een vis in het water’ bij de reclameadviesbureaus, waar ik de 12 jaar daaraan voorafgaand werkte. Waar ik leerde scherp te luisteren naar de opdrachtgever, adviseren en snel  te schakelen in een dynamische omgeving.  Steeds het doel van m’n opdrachtgevers voor ogen houden, bijvoorbeeld met m’n team een bijzonder business concept succesvol in de markt zetten of een (re-)branding operatie leiden en vooral bijdragen aan commercieel resultaat voor de opdrachtgever.

Het zelfstandig ondernemerschap werd een steeds grotere wens en in 1995 heb ik mijn job als Client Service Director bij Wunderman Cato Johnson/ PPGH opgezegd. Dat was ver voordat de term ZZP ingevoerd werd. Toch wel spannend in het begin en vervolgens de kick van het werken voor corporate opdrachtgevers als Microsoft, Logica, Eneco Energie, Electrabel, Levob Verzekeringen.. en Mediq, AXA Verzekeringen, Fortis ASR, Johnson & Johnson. De rode draad in mijn opdrachten; mijn toegevoegde waarde is toch steeds dat ik de business begrijp, samenwerking zoek met de business verantwoordelijken en communicatie resultaatgericht weet in te zetten.

Het ijkpunt was, om m’n eigen bedrijf zeker 10 jaar succesvol te draaien. Inmiddels ben ik ruim 20 jaar actief als projectleider en interimmanager in communicatievraagstukken.

Specialties!

Communicatie-projectleiding, bijzondere mix van strategie én uitvoering

  • Bouwen en versterken van de corporate positionering, storytelling vanuit visie en inzicht
  • Reputatie, issuemanagement en woordvoering.
  • Branding; positioneren en introduceren van business concepten; ‘communicatie die de business verstaat’.
  • Internal Engagement. Veranderen van de organisatie, ofwel continu dynamiek met de veranderende (markt)omstandigheden begint bij het informeren en motiveren van alle collega’s.

Hoe ik dat doe? Met een flinke dosis enthousiasme, autonoom en in staat om strategische inzichten door te vertalen naar wat haalbaar is.

En voor wie werkte ik al? Rabobank, Rabo Vastgoedgroep, Mediq, Johnson & Johnson, AXA Verzekeringen, ASR, Eneco, Electrabel, Bouwfonds, e.a.

Bekijk mijn Linkedin-profiel

Yvonne van de Kuil

“Het acteren in complexe organisaties maakt de opdracht voor mij interessanter. Hoe levert Communications een relevante bijdrage aan de commerciële en corporate doelstellingen? De reputatie dient gewaarborgd, de positionering van de organisatie moet meebewegen met de veranderende markt. Vakinhoud en gevoel voor relaties combineer ik met een tomeloze energie om zaken voor elkaar te krijgen”.

TOP